Actie vereist installeer Google Consent Mode V2

Actie vereist: implementeer Google Consent Mode V2 vóór maart 2024 om Google Ads te blijven gebruiken en het maximale uit Google Analytics 4 te halen

Maak je doelgroepen aan in Google Analytics 4 (GA4) en/of gebruik je advertentiepersonalisatie- en remarketingfuncties in bijvoorbeeld Google Ads? Lees dan verder wat je deze maand moet doen om dit te blijven gebruiken. Google heeft vorige maand aangekondigd dat ze de regels aanscherpen om te voldoen aan hun ‘Google EU Gebruikers Toestemming beleid’. Het komt hierop […]

Actie vereist: implementeer Google Consent Mode V2 vóór maart 2024 om Google Ads te blijven gebruiken en het maximale uit Google Analytics 4 te halen Meer lezen »

wat is (not set) in ga4 rapporten en hoe kun je dit oplossen

#GA4Tips: Wat is (not set) in mijn Google Analytics 4 rapporten en hoe kan ik het oplossen?

In Google Analytics 4 (GA4) zie je regelmatig ‘(not set)’ staan. In dit artikel leg ik uit wat ‘(not set)’ is, wat de oorzaken zijn en hoe je dit zoveel mogelijk kunt oplossen, om te voorkomen dat je ‘(not set)’ terug ziet in je rapporten.

#GA4Tips: Wat is (not set) in mijn Google Analytics 4 rapporten en hoe kan ik het oplossen? Meer lezen »

#GA4tips Dit is hoe je kanaalgroepen aanpast in GA4 en verkeer aan het juiste kanaal toewijst!

#GA4tips: Dit is hoe je kanaalgroepen aanpast in GA4

Wil je kanaalgroepen aanpassen in Google Analytics 4 (GA4), zodat je het verkeer aan het juiste kanaal toewijst? Dan heb ik goed nieuws! Je kunt nu sinds een aantal weken je eigen kanaalgroep samenstellen en instellingen van kanalen in Google Analytics 4 (GA4) aanpassen. Iets waar velen vol verwachting naar hebben uitgekeken. Zie je zelf

#GA4tips: Dit is hoe je kanaalgroepen aanpast in GA4 Meer lezen »

#GA4tips Met deze nieuwe updates wordt het tijd om nu over te stappen naar Google Analytics 4

#GA4tips: Met deze nieuwe updates wordt het tijd om nu over te stappen naar Google Analytics 4

Over nog geen 5 maanden is het zover: dan stopt de gratis versie van Google Analytics, ook wel bekend als Universal Analytics (UA). Vanaf 1 juli 2023 komt er geen nieuwe data binnen komen in je Universal Analytics account en moet je overgestapt zijn naar Google Analytics 4 (GA4). Denk nu niet dat je nog

#GA4tips: Met deze nieuwe updates wordt het tijd om nu over te stappen naar Google Analytics 4 Meer lezen »

dit is hoe je e-commerce moet instellen in GA4 met GTM

#GA4tips: Dit is hoe je e-commerce moet instellen in GA4 met GTM

Als je online producten of diensten verkoopt en mensen betalen dus direct op je website, dan wil je deze transacties uiteraard goed weergeven in je analytics pakket. Je ziet dan namelijk ook welke producten zijn verkocht en wat de opbrengst is. Hierdoor kun je ook goed beoordelen welke verkeersbronnen de meeste opbrengst genereren. In dit

#GA4tips: Dit is hoe je e-commerce moet instellen in GA4 met GTM Meer lezen »

#GA4tips dit zijn de parameters die je vanaf het begin moet instellen in GA4

#GA4tips: Dit zijn de parameters die je vanaf het begin moet aanmaken in GA4

Er is een aantal gebeurtenissen die automatisch gemeten worden in GA4, wat gelijk ook weer de kracht is van Google Analytics 4. Alleen helemaal automatisch is het ook weer niet. Wat veel mensen vergeten is dat niet standaard belangrijke parameters dan ook terug komen in rapporten, die juist de informatie bevat die je nodig hebt.

#GA4tips: Dit zijn de parameters die je vanaf het begin moet aanmaken in GA4 Meer lezen »

#GA4tips wat zijn gebeurtenissen en parameters in GA4 en wat kun je ermee?

#GA4tips: wat zijn gebeurtenissen en parameters in GA4 en wat kun je ermee?

De nieuwe versie Google Analytics 4 (GA4) is gebaseerd op een event-based datamodel. Dit betekent dat alle interacties op de website worden gemeten als een gebeurtenis. Denk hierbij aan paginaweergaven, het starten van een sessie (bezoek), maar ook het bekijken van een video en een transactie. In Universal Analytics waren dit verschillende hittypes, in GA4

#GA4tips: wat zijn gebeurtenissen en parameters in GA4 en wat kun je ermee? Meer lezen »

#GA4tips conversies instellen in GA4

#GA4tips: conversies instellen in Google Analytics 4

Conversies, oftewel doelen in GA4 zijn de gewenste acties van bezoekers op je website of van je app. Voorbeelden van conversies zijn een aankoop van een product, het invullen van een offerte- of contactformulier, maar ook het doen van een download of bijvoorbeeld een inschrijving van een nieuwsbrief. In Google Analytics 4 kun je alleen

#GA4tips: conversies instellen in Google Analytics 4 Meer lezen »

GA4tips: De top 10 instellingen om door te voeren in Google Analytics 4

#GA4tips: dé top 10 instellingen om door te voeren in Google Analytics 4

In mijn vorige artikel beschreef ik waar je op moet letten als je gaat overstappen van Universal Analytics naar Google Analytics 4. Daarbij ging het om het neerzetten van een goede basis van je Analytics zodat je weet wat je moet doormeten. Verder heb ik ook beschreven hoe je een GA4 property aan maakt en

#GA4tips: dé top 10 instellingen om door te voeren in Google Analytics 4 Meer lezen »

ga4tips-waar op te letten bij de overstap van UA naar GA4

#GA4tips: Waar moet ik op letten als ik ga overstappen van Universal Analytics naar Google Analytics 4?

Maak je gebruik van Google Analytics en wil je dit ook volgend jaar blijven gebruiken? Dan wordt het tijd om in actie te komen, want vanaf 1 juli 2023 stopt de huidige versie van Google Analytics (Universal Analytics) en moet je verder met de nieuwe versie, Google Analytics 4, in het kort GA4. Aangezien de

#GA4tips: Waar moet ik op letten als ik ga overstappen van Universal Analytics naar Google Analytics 4? Meer lezen »

Scroll naar boven