Hulp bij het inrichten van Google Analytics 4
en
het optimaliseren van je website

Online marketing is erg breed en als je daar te weinig kennis van hebt, is het moeilijk om daar de juiste stappen in te zetten.

Je zult wellicht vragen hebben zoals:

  • Hoe weet ik dat de gegevens van mijn website in Google Analytics 4  kloppen? 
  • Welke inzichten kan ik hier uit halen en hoe maak ik een overzichtelijk dashboard hiervan?
  • Hoe kan ik mijn website optimaliseren zodat bezoekers op de website sneller vinden wat ze zoeken en zodat ik meer leads genereer uit het bezoek?
  • Hoe zorg ik er voor dat ik meer online ga verkopen en de klantwaarde kan verhogen?

Heb je hierbij hulp nodig en ben je op zoek naar freelancer Google Analytics 4 en conversie-optimalisatie? 

Hoe ik je kan helpen met GA4 of conversie-optimalisatie?

Mijn specialisaties zijn met name:

  • Interacties op de website meetbaar maken met Google Tag Manager (GTM)
  • Inrichten en verbeteren Google Analytics 4
  • Instellen van e-commerce in Google Analytics 4
  • Bouwen van rapportages in LookerStudio (voorheen DataStudio)
  • Conversie-optimalisatie en online persuasion

Er zijn verschillende manieren hoe ik je hierbij kan helpen. Afhankelijk van je behoefte bespreken we een stappenplan en prioriteren we de werkzaamheden zodat hier meer structuur in komt. Zo kan ik zelf werkzaamheden oppakken (zowel vanuit huis als op locatie), maar ik kan ook medewerkers aan de hand meenemen en coachen bij hun online marketing activiteiten.

Een traject kan er in hoofdlijnen zo uit zien:

1. Website scan:

Ik maak een scan van de website, waarbij ik ook kijk naar Google Analytics 4. Hierdoor krijg ik een goed beeld waar verbeteringen mogelijk zijn en hoe deze doorgevoerd kunnen worden

3. Uitvoering van werkzaamheden:

Afhankelijk van je wensen voer ik de werkzaamheden uit of ik begeleid medewerkers zodat ze het zelf kunnen gaan oppakken. Allerlei vormen van samenwerking is mogelijk.

2. Strategie & Plan van aanpak:

Ik stel de te volgen strategie van de werkzaamheden voor en hoe we dit gaan aanpakken. Dit stemmen we samen verder af zodat duidelijk is hoe we het gaan doen.

4. Monitoring:

Je wilt altijd zien wat de voortgang is. Middels een overzichtelijk dashboard welke je online kunt zien en dus altijd beschikbaar is heb je inzicht hoe succesvol je website en online activiteiten zijn.

Wat klanten
zeggen over mij

Als docent/coach zoekt Felipe altijd de diepgang op met zijn deelnemers en zorgt hij ervoor dat iedereen een volgende stap kan maken met hun uitdagingen. Felipe staat altijd klaar staat om mee te denken, komt pro-actief met verbeterpunten, heeft een enorme passie heeft voor zijn vak en wil iedereen onder zijn vleugels graag verder helpen. En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat hij altijd bezig is met zichzelf verder bekwamen, of het nu inhoudelijk is of in zijn rol als docent/coach.
Stephan Stegeman
Programma manager
Felipe was mijn mentor tijdens het eindproject voor de opleiding Online Marketeer op SRM. Naast dat Felipe´s les erg inspirerend was, was hij ook mijn aanspreekpunt voor eventuele problemen tijdens het schrijven van mijn online marketingplan. Tijdens meetings gaf hij waardevolle hands-on adviezen over online strategieën en was hij een positieve motivator in dit hele proces. Ik zou absoluut opnieuw met Felipe samenwerken!
Jesler Laansma
Cursist Online Marketeer B
Felipe heeft mij een hoop kennis bijgebracht van Webanalytics en CRO, en mede door zijn lessen heb ik een carrièreswitch kunnen maken. Alle besproken onderwerpen pas ik nu dagelijks toe in de praktijk.
Karin Renting
Cursist Online Marketeer B

Neem vrijblijvend contact op

Wil je meer uit je website en online marketing activiteiten halen en zoek je iemand die je daarbij kan helpen, neem dan contact met me op voor een vrijblijvend gesprek.

Scroll naar boven